!! MiTi !!

آشتی اندیشه و عمل

!! MiTi !!

آشتی اندیشه و عمل

نگاه من

برایم یک چیز روشن است وآن این که، معنویتی وجود دارد که در طول زندگی، بعضی وقت ها در تماس با ما یا دیگران است. ممکن است این معنویت در کنار ما بماند یا اینکه از ما گذر کند تا مدتی بعد دوباره بازگردد. آن حقیقتی است که قابل قیاس نیست، حقیقتی است که دیده نمی شود، حقیقتی است که نمی توانیم آن را در وجود خود قرار دهیم یا از جسم خود خارج گردانیم. با این وجود، او حقیقتی است که با قلب، ذهن و با تمام وجودمان، او را حس میکنیم.
خداوند همه ی آن چیزی است که هست و نیست. خداوند خالق خوبی ها و بدی هاست. خداوند خالق طبیعت است. خداوند نامی است که انسانهای اولیه برای توضیح وجود عالم به آن توسل میجستند. خداوند موجودی نیست که به قضاوت اعمال مردمان بپردازد یا این که به آن ها بگوید چه کاری انجام دهند یا این که افراد را وادار به انجام کاری نماید...
انرژی در طی میلیاردها سال جمع شده و این جهان مادی که امروزه می شناسیم را شکل داده است. در طی این میلیاردها سال که طول کشید زمین شکل بگیرد، تمدن های زیادی در نقاط دیگر عالم هستی شکل گرفتند. این یک فکر نادرست است که اعتقاد داشته باشیم ما تنها موجودات باهوش در عالم هستیم.
همه ی آنچه که ما فکر میکنیم از تاریخ بشر آموخته ایم، تنها بخش کوچکی از واقعیت موجود است. یک ماهی که در اقیانوس زندگی میکند، از آنچه خارج از آب میگذرد، خبر ندارد و حتی قادر به درک زندگی در خشکی نیست، اگر چه بعضی از اجداد او که اندکی میل به کشف چیزهای جدیدی داشتن، جرأت کردند که از آب بیرون بپرند و(....) تبدیل به انسان شوند!
تمام موجودات زنده، حقیقت خاص خود را دارند. انسان ها با توجه به آنچه در موردش آگاهی دارند، قادر به درک اتفاقات جدیدی که در اطرافش روی میدهد شده اند و نیز دریافته اند که تمام اتفاقاتی که در اطراف آن ها می افتد، به یکدیگر وابسته اند. برای درک بهتر منظورم، پنج نفر را که در کنار خیابان شاهد یک تصادف بوده ند را بیابید و شرح تصادف را از آن ها بپرسید. به پنج جواب مختلف خواهید رسید. هر فرد نیز اعتقاد دارد آنچه گفته است، صحیح می باشد، زیرا گفته هایش مناسب چهار چوب حقیقت وجودی اوست. افرادی که ادعا میکنند جهنم را دیده اند، شاید محصول نهایی افکار خویش را دیده باشند. افرادی که بهشت را می بینند، افرادی هستند که خوبی در ذهن و قلب آن هاست . آنها در آرامش زندگی خواهند کرد و ما این را به چشم خود خواهیم دید.
آیا اینطور نیست؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد